De eerste dagen in Salerno - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ruggiero - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Salerno - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ruggiero - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Salerno

Door: Ruggiero

Blijf op de hoogte en volg Ruggiero

19 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

Ciao a tutti!

Vandaag de eerste les gehad, leuk hoor! Ik zal vandaag iets vertellen over de eerste dagen.

Ik ben zaterdag al heel vroeg aangekomen. 6:40 ging het vliegtuig al vanaf Schiphol, om 9:00 kwam ik aan. Daarna ging het heel rap met de koffer en mijn chauffeur stond ook al keurig op mij te wachten. Het was ongeveer een uurtje rijden. De chauffeur was niet zo blij in Salerno met zijn wagen in de oude stad. Hij dacht volgens mij 'waar ben ik nu terecht gekomen?' :-) Het zijn nogal smalle straatjes in de oude stad moet je weten. En dan reed ie ook nog verkeerd... Maar goed, uiteindelijk was ik bijna op mijn bestemming en heb ik gezegd dat ik het laatste stuk wel zou lopen, voordat hij zich helemaal vast zou rijden.

Ik blijk vlakbij mijn vorige logeeradres te zitten. Ik woon nu in de Via Torquato Tasso nummer 57, op de vierde etage bij een oudere dame; Giovanna Salvino (zij is volgens de beschrijving 'ongeveer 60 jaar oud'). Giovanna is erg vriendelijk. Ik werd ontvangen door haar en haar dochter en de (klein)zoon Lucca van 2 jaar. Ze hebben ook een hondje, Zaza. Ik ben in de woning boven die van haar dochter waar Giovanna ook woont.

Mijn 'woning' is een zolderetage met een balkonnetje en een schitterend uitzicht over Salerno en de zee. Alleen jammer genoeg kan ik niet naar rechts kijken, daar waar de haven is omdat daar de muur/het dak van een ander huis staat. Maar ach je kunt niet alles hebben. Alleen wel een beetje jammer dat ik constant gebogen moet lopen vanwege het lage schuine dak boven mijn hoofd. ;-( Maar goed, daarentegen heb ik op zich best veel ruimte, een groot bed, een eigen televisie, keukentje en mijn eigen badkamer met douche en toilet. Heb voor de douche wel iets moeten verzinnen dat ik kan douchen zonder de kop constant vast te moeten houden. Er is wel een soort brede douchekop boven mijn hoofd, maar daar komt net een beetje motregen uit. Dus creatief als ik ben heb ik de losse douchekop met een veter daaraan gehangen! :-D

Bij mij in het gastgezin woont momenteel ook Karin uit Luzern. Een vriendelijke 35-jarige jongedame. Zij was echter minder te spreken over haar kamer en heeft afgelopen nacht in een bed&breakfest overnacht... Waarschijnlijk verhuisd zij naar een ander onderkomen of ze blijft in de bed&breakfest waarze nu verblijft. Best jammer want dan blijf ik alleen over (samen met Giovanna dan).

Gisteren heb ik niet heel veel gedaan.In de ochtend ben ik samen met Karin naar het strand geweest en daarna heb ik na het eten in de middag geslapen. Daarna hebben karin en ik in de avond samen wat gegeten. dat was erg gezellig.

Net dan de eerste schooldag. Om 7:45 al ontbeten en daarna naar de school waar we al om 8:30 aanwezig moesten zijn voor een test. Daarna werd je ingedeeld. Ik zit in een groep met allemaal dames! De jongste is nog maar 17 en de oudste 50. De lerares heet Licia. Grappig genoeg kwam ik op de school ook George Henri tegen. Dit is de advocaat uit Parijs waarmee ik vorige keer in het gastgezin zat bij Ernesto. Hij logeert nu bij Gerardo waar ik de vorige keer mijn kooklessen heb gehad.

Na de les was er een speciale welkomsbijeenkomst in de school waar het een en ander over de school, de lessen en het excursieprogramma werd verteld.

Nu schrijf ik dan dit verslag op een van de computers in de school. Zometeen om 16:00 is er in de school informatie over en een rondgang door de stad Salerno als ik het programma goed begrijp.

Ik heb voor nu wel weer even genoeg geschreven! Het is eigenlijk veel te mooi weer om binnen te zitten... Ciao e a presto!

  • 19 Augustus 2013 - 20:33

    Lia:

    Hallo Rogier,

    Leuk verhaal heb je verteld, en leuke bezigheden en ontspanning.
    Misschien goed dat Karin ergens anders verblijft, om elke dag zo kort op elkaar te zitten voor vier weken
    lijkt me ook benauwend. Leuke dingen met haar doen is dan verfrissend en vrijblijvend.
    Morgen een fijne dag en weer veel ervaring met de taal studie.

    Hier in Nederland heeft het vandaag vreselijk geregend, in het Oosten.
    komende dagen weer mooi weer waarschijnlijk.
    dag Rogier lekker slapen, en morgen gezond weer op en fijne dag.

    Groetjes Lia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruggiero

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 6249

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 07 September 2015

Een nieuw Italiaans avontuur: Taormina op Sicilië

17 Augustus 2013 - 16 September 2013

Volg mij tijdens mijn taalreis naar Salerno!

Landen bezocht: