Mijn verblijfplaats - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ruggiero - WaarBenJij.nu Mijn verblijfplaats - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ruggiero - WaarBenJij.nu

Mijn verblijfplaats

Door: Ruggiero

Blijf op de hoogte en volg Ruggiero

12 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

Goed, ik ga dus naar de plaats Salerno. Vandaag zal ik wat meer vertellen over Salerno.

Salerno is een grote havenplaats die is gesticht door de Romeinen. Salerno ligt zo'n 60 kilometer onder Napels aan de golf van Salerno en de zogenaamde Amalfikust. In de buurt liggen schilderachtige plaatsjes als Amalfi en Positano die behalve over land, ook per veerboot vanuit Salerno zijn te bereiken. Het is een levendige plaats met een mooi oud centrum. Dit oude centrum is ook waar ik zal verblijven.

Mede beeldbepalend voor Salerno is de bijna drie kilometer lange 'Lungomare Trieste'; de boulevard van Salerno. Met zijn ruime paden, pleinen en talrijke palmbomen is dit een heerlijke plaats om te verblijven, elkaar te ontmoeten of heerlijk te flaneren.

Verder heeft Salerno een eigen kathedraal, ookwel dom genoemd, uit 1080 die midden in het oude centrum ligt.

Verdere bezienswaardigheden zijn de Giardino della Minerva, de botanische tuin
en een aantal musea waaronder het museum van de Schola Medica Salernitana, wat de eerste medische school was. Hier vind je dan ook allerlei medische hulpstukken uit de oudheid wat bijzonder interessant en soms ook flink vermakelijk is. http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=it&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FSchola_Medica_Salernitana

Salerno is behalve een plaats ook de naam van de gelijknamige provincie waarvan de stad Salerno dan weer de hoofdstad is.

De provincie Salerno maakt weer deel uit van de regio Campania, waarvan Napels de hoofdstad is. In Campania liggen o.a. ook Pompeii, Paestum, Sorrento, de eilanden Capri en ischia en natuurlijk ook de Vesuvius.

• 14 Augustus 2013 - 20:28

Nora:

Hoi Rogier,

Dat ziet er mooi uit allemaal.Heel veel plezier.
    groet ,nora.